Hvad skal medier på Google+?

FDIM holdte i dag et arangement om det nyeste sociale netværk, Google+. Selvom firmaprofiler endnu ikke er en mulighed på Google+, var jeg blevet bedt om at give et bud på, hvordan medier som Berlingske (hvor jeg arbejder som community manager) kan bruge Google+.

For at blive klogere på det, spurgte jeg ud på Google+, og fik en lang række superkvalificerede bud. Her er fem af de måder medier kan bruge Google+ på, som mit netværk på Google+ gav mig:

1. Hangouts – et permanent hangout i newsroom eller til særlige begivenheder

2. Stream nearby på smartphone-app kan give brugerne geografiske nyheder, enten hvis virksomheder på sigt kan tildele artikler en lokation, eller hvis en journalist er ude at dække en nyhed

3. +1 funktionen kan vise sig at være den mest interessante Google+-funktion for medier, hvis folk giver +1 til artiklerne, og de dermed klarer sig bedre på Google.

4. Sparks – hvis man på sigt kan lave sin egne Sparks eller hvis ens nyheder kommer med i Sparks.

5. Billeder! Billedvisningen på Google+ slår Facebooks med flere længder, så Google+ kunne godt blive fotografers (og billedglade brugeres) foretrukne sociale netværk.

Tak for hjælpen til Claus Dahl, Søren Storm Hansen, Jakob Nilsson, Thomas Carlsen, Jesper Spang, Jannik Lindquist m.fl. for input.

Se mere i mit oplæg:

Related Posts with Thumbnails

2 Responses to “Hvad skal medier på Google+?”

  1. Stefan september 5, 2011 at 16:48 #

    Tak for den her artikel. Har virkelig haft svært ved at kunne forklare nogle forskelle på fb og g+ over for mine venner.

    • Astrid Haug september 5, 2011 at 22:53 #

      Hej Stefan,
      der er masser af ligheder og masser forskelle. Jeg kan anbefale denne artikel, der forklarer, hvorfor Google+ er svært at komme udenom.

Leave a Reply:

Gravatar Image