Modeblogger Elin Kling + H&M = trend for 2011?

Sidst var det Lanvin, før det navne som Matthew Williamson, Stella McCartney og Jimmy Choo, der designede kollektioner til H&M. Men næste gang bliver det ikke endnu en kendt couture designer, men derimod en blogger. Helt i tråd med den øvrige udvikling indenfor feltet, er det en blogger, der tager designerens plads. Og modellens. Og stylisten. Modebloggeren Elin Kling, fungerer nemlig som dem alle i det nye samarbejde med H&M.

Nu er Elin kling heller ikke din gennemsnits-bloggersker. Hun er en professionel forretningskvinde, der har skabt en karriere ud af sine forskellige blogs.

Samarbejdet har dog grænser. I modsætning til de tidligere samarbejder, udkommer kollektionen nemlig kun i begge virksomheders hjemland: Sverige.

Måske er det en prøveballon for lignende samarbejder? For jeg kunne godt se en stor global kampagne, hvor H&M kørte en masse lokale samarbejder med hvert lands største blogger. Anywho fra Danmark, Sussie fra StyleBuble i England osv. Se så! Men det afhænger måske af Klings succes?

Omtalen af tiltaget har vandret hele blogosfæren rundt – ikke kun de danske. Selv denne blogger fra Dubai (jeg skal afsted i dag, og har derfor tjekket lokale blogs ud for tips om dresscode :) sukker over kollektionen. Og håber på, at man en dag vil se lignende ting i hendes nærområde.

Related Posts with Thumbnails

One Response to “Modeblogger Elin Kling + H&M = trend for 2011?”

  1. Astrid Haug januar 15, 2011 at 21:43 #

    Genial tanke at tjekke dresscode, shopping-tricks og kultur ud via modeblogs. Jeg har nu kastet mig over marokkanske modebloggere :-)
    Tak for inspirationen og god tur!

Leave a Reply:

Gravatar Image