SF og Venstre gør klar til digital valgkamp

Der oprustes i disse dage på Christiansborg. Alle snakker valgkamp, og alle begynder at gøre diverse drejebøger klar, til når statsministeren skyder de 21 dages hækkeløb igang. Et godt vidne om nye vinde og muligvis også nye sociale toner i den kommende valgkamp, er ordlyden i de jobannoncer, som flere partier har ude i sommeren 2010.

Fra Okman til Zuckerberg

Venstre søger fx en kommunikationsmedarbejder, der “primært” skal “arbejde inden for de nye medier og levere stof til Venstre.dk.“. Efter at man i oktober 2009 gik efter at “profilere partiets politikere i ugeblade og magasiner“, er det altså mere ny-klassiske kommunikationsdyder, der eftersøges til Venstres Center for Kommunikation og Politik.

Nyt site til SF

Om SF er ude i noget af det samme, vil tiden vise. Mens Venstre fortsat ligger vægt på presse-dyderne i resten af stillingsopslaget, søger SF en ren webmedarbejder. Ikke noget med pressens døgnrytme, eller erfaring med “den klassiske nyhed”, hvor kandidaten skal have et “køligt overblik over mediebilledet, så du kan prioritere dagens vigtigste politiske historie”, som hos Venstre. I SF skal den nyansatte derimod have “ansvar for at varetage udviklings-, redaktions- og driftsopgaver i fht. SF’s nye hjemmeside“. Nye hjemmeside? Spændende…

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg glææææææder mig til valgkampen.

Related Posts with Thumbnails

Wow. It's Quiet Here...

Be the first to start the conversation!

Leave a Reply:

Gravatar Image